„Formulė 1“ – nepaprastai daug reikalaujantis sportas, kuriame vairuotojai patiria didelį fizinį, psichologinį ir emocinį stresą. Todėl iš jų visada tikimasi optimaliausios kondicijos sėdant už bolidų vairo.
Tai kondicijai palaikyti padeda ir daug techninių niuansų. Pavyzdžiui, bolidų greitis labai priklauso nuo pilotų svorio. Tam, kad jis būtų optimalus, lenktynininkai turi laikytis griežtos dietos, ypač prieš lenktynes, kuomet yra reguliuojamas net vandens kiekis organizme.
Jeigu išgers per mažai arba per daug vandens, nuo to gali nukentėti jų pasirodymas.
Svarbu netgi tai, kaip F1 pilotai tą vandenį geria. Lenktynių metu boliduose yra įtaisyta vandens sistema, po lenktynių pilotus galima pastebėti geriant vandenį pro ilgus šiaudelius. Jie skirti tam, kad pilotai neturėtų galimybės išgerti per daug vandens.
Šie šiaudeliai vienu įtraukimu leidžia išgerti tik tam tikrą kiekį vandens. Kita jų ilgio priežastis – pasiekiamumas iš bolide esančios vandens sistemos iki pilotų burnos. Jie taip pat užkerta kelią išsiliejimui bolido viduje, kas sukeltų bereikalingų problemų.
Kaip F1 pilotai geria lenktynių metu?
Tai dar vienas populiarus ir svarbus klausimas. Bet prieš atsakant į jį reikia pabrėžti, kad boliduose F1 pilotai susiduria su maždaug 50 laipsnių celsijaus karščiu, kylančiu iš bolide esančios elektronikos, variklio, specialios aprangos ir, žinoma, oro sąlygų.
Dėl šios priežasties pilotai lenktynių metu netgi numeta nemažą kiekį svorio. Kai kuriose trasose – ir 3-4 kilogramus.
Tad tam, kad būtų išvengta komplikacijų, pilotai privalo gerti vandenį. Kadangi vanduo lenktynėse vaidina tokį svarbų vaidmenį, ir gėrimo sistemos per pastaruosius metus stipriai evoliucionavo.
Labai ilgą laiką vairuotojai turėjo tenkintis mažu vandens vandens konteineriu, kuris dažniausiai būdavo dedamas po vairuotojų sėdynėmis. Visgi šis metodas turėjo daug trūkumų, nes pilotai turėjo susikoncentruoti dėdami šiaudelį į burną.
Taigi buvo pristatytas naujas metodas, kuriame į bolidą buvo įdiegtos vandens pompos. Tai palengvino pilotų gyvenimą, nes tam, kad pagertum, tereikėdavo paspausti mygtuką. Visgi su šiomis pompomis neretai kildavo problemų ir komplikacijų.
Galiausiai „Formulės 1“ komandos užčiuopė aukso puodą su pripučiamomis pūslėmis, dažniausiai kabinamomis sėdynių šonuose ar už nugaros. Jų sistema taip pat yra gana paprastas. Tam, kad atsigertų, pilotams užtenka paspausti ant vairo esantį specialų mygtuką. Tuomet į pilotų burnas yra paleidžiamas vanduo, o patys lenktyninkai gali susikoncentruoti į lenktynes minimaliai judėdami.
Ką geria F1 pilotai?
Kiekvieno piloto kūno poreikiai yra skirtingi. Todėl visi lenktyninkai yra treniruojami ir stebimi individualiai ir kruopščiai. Tai komandoms vėliau leidžia parinkti idealius gėrimus kiekvienam vairuotojui.
Tikrai nebūtina, jog pilotas lenktynių metu gertų tik vandenį. Kai kurie vairuotojai renkasi ir vitaminizuotus tirpalus, kiti – izotoninius gėrimus. Įvairių žolelių ar gaivinančių druskų kombinacijų taip pat galima rasti tose pūslėse.
Tokie tie keli faktai apie ilgus šiaudelius ir F1 pilotų gėrimus. Šie neabejotinai užima svarbų vaidmenį pilotams bandant įveikti daug fizinius ir psichologinius iššūkius lenktynių metu.