Dakaro paradoksai: dalyvių išlaidos – kosminės, prizai – niekingi

O, Sportas!
Autorius O, Sportas! 2 min skaitymo trukmė
Benediktas Vanagas. Toyota Gazoo Racing Baltics nuotr.

„Dakaras baigėsi. Prasideda Dakaras“, – tokias frazes galima išgirsti iš abejingų kasmet nepaliekančio Dakaro dalyvių. Po legendinių lenktynių pabaigos daugelis dalyvių iškart pradeda dėlioti artėjančių metų planus ir ieškoti rėmėjų, mat dalyvavimas Dakare – prabangos reikalas.

Įsigilinus į Dakaro detales tampa aišku, kodėl net profesionaliems lenktynininkams yra nemenkas iššūkis surinkti reikiamą biudžetą, kad dalyvautų Dakare.

Kainuoja ir automobiliai (T1+ kategorijoje ambicingus tikslus išsikėlę vairuotojai į juos investuoja ir milijoną eurų), ir registracija, logistika, komanda, detalės. Visa tai sudaro įspūdingas sumas su nemažai nuliukų.

Benedikto Vanago komandos nuotr.

Vien registracijos mokesčiai siekia nuo 20 tūkst. eurų (motociklams) iki 45 tūkst. eurų sukvežimiams. Automobilių ir bagių vairuotojams ši kaina siekia 32 tūkst. eurų.

Tiesa, į šią kainą įeina maitinimas, medicininė priežiūra, elektroninės kelio knygutės ir t.t.

Apsistojimas Dakare taip pat kainuoja. Jeigu lenktynininkai gyvena furgonuose ar nedideliuose sunkvežimiuose, jų registracija kainuoja nuo 3,8 tūkst. eurų iki 7,5 tūkst. eurų. Ir daugiau, jeigu jie yra registruojami likus nedaug laiko iki lenktynių pradžios. Tokių gyvenamųjų sunkvežimių, kokiame apsistodavo Ar-Rajhi, registracija siekia 21 tūkst. eurų.

Carlosas Sainzas (Scanpix nuotr.)
Carlosas Sainzas (Scanpix nuotr.)

Pagalbinių sunkvežimių trasoje registracija kainuoja 6,5-16,5 tūkst. eurų.

Kiekvienas automobilis Dakare turi turėti mažiausiai du įgulos narius. Vieno iš jų registracija – 12 tūkst. eurų.

Dalyviai Dakare taip pat turi susimokėti už komunikaciją ir medžiagą socialiniems tinklams, skrydžius ir t. t.

Palyginus su reikalingomis išlaidomis (motociklų klasės dalyviams minimalus biudžetas turėtų siekti 50 tūkst. eurų), apdovanojimai Dakaro geriausiems atrodo juokingai. Kai kurie Dakaro nugalėtojai piniginių prizų apskritai negauna.

Mykolas Paulavičius dalyvaus Dakaro ralyje.

„Ultimate“, „Challenger“, „Stock“ ir sunkvežimių kategorijų nugalėtojams atiteks viso labo po 5 tūkst. eurų, antrą ir trečią vietas ten užėmusiems lenktynininkams – atitinkamai 3 tūkst. ir 2 tūkst. eurų.

Paradoksalu, tačiau didžiausios premijos yra numatytos motociklų klasės nugalėtojams. Ant podiumo lipsiantys lenktynininkai susižers 50 tūkst., 25 tūkst. ir 15 tūkst. eurų.

Pasidalinti