Žalos ir Vanago mūšis: skirtingos taktikos ir didžiausia lietuviška intriga Dakare

O, Sportas!
Autorius O, Sportas! 3 min skaitymo trukmė
Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala. Osportas.lt foto montažas

Dakaras Lietuvoje tapo vienu iš labiausiai sekamų sporto įvykių, o šiais metais automobilių sporto fanams pragaro lenktynės dovanos daug intrigų. Kaip visada viena įdomiausių bus dviejų greičiausiųjų lietuvių akistata automobilių T1 klasėje – Vaidoto Žalos ir Benedikto Vanago. Tačiau Žalai bus ypač svarbu ne tik tai. Sportininkui būtina atsitiesti po praėjusių metų fiasko.

Kasdienėje automobilių sporto apžvalgoje „DaKaras“ laidos vedėjas Ramūnas Fetengis pasidalino savo įžvalgomis apie Žalos ir Vanago akistatą.

Pasak ilgamečio Dakaro apžvalgininko abu sportininkai vadovausis skirtingomis taktikomis. Tačiau Žalai būtina pasirodyti ir geriausiai savo komandoje. 

„Labai daug tikimės iš Vaidoto. Mano nuomone, jam svarbiausia išlikti lyderiu X-Raid komandoje. Nes galbūt tada atsivertų daugiau durų kitiems sezonams, kitoms lenktynėms. Kol kas viskas skamba visai daug žadančiai. Tas mini automobilis pakankamai greitas, – laidoje įžvalgomis dalijosi Fetingis. – Nesakyčiau, kad jis gryname kilometre greičiu yra greitesnis už Toyota ar Hunter automobilius. Mano subjektyvia nuomone jis yra kažkiek lėtesnis. Bet Dakare tie maži skirtumai susiniveliuoja.

LAIDOS IŠTRAUKA APIE ŽALĄ:

Taip, visi lietuviai nori finišo Top 10, tai Vaidotui absoliučiai pasiekiama, pagal jo greitį, net ginčytis nėra ko. Bet svarbiausia išlikti akivaizdžiu X-Raid lyderiu ir jis tam turi visas galimybes. Svarbiausia neprisidaryti nesąmonių, kaip buvo pernai. Prieš Krzysztofą Holowczycą jis tikrai yra daug greitesnis. Pau Navarro yra šiek tiek tamsesnis arkliukas. Jis atėjo iš T4 kategorijos, ten buvo greitas bičas. Įdomu kiek jis bus greitas T1 plius klasėje.“

Vanagas važiuos Toyota komandoje su nauju automobiliu. Pasak „DaKaro“ laidos vedėjų šis lenktynininkas važiuos pagal kitą strategiją.

„Benas su amžiumi darosi labiau filosofas negu lenktynininkas. Bet irgi greičio yra. Automobilis naujas, iš esmės toks pats kaip pernai. „Toyota Gazoo Racing“ kaip visada savame stiliuje ir ta tendencija išlieka ir šiame Dakare. Paskutinę specifikaciją jie turi tik savo gamyklinei komandai, šiuo atveju ten penki automobiliai. Visi kiti turi kitus Toyota automobilius, praėjusių metų specifikacijos. Nesvarbu, kad jie nauji. Nes praėjusių metų specifikacija yra ne pati greičiausia.

Vanagas greičiu negalės prilygti naujam Hilux automobiliui, kuris dešimt centimetrų platesnis, kitas svorio paskirstymas, aušinimo sistema ir panašiai. Manau, kad Toyota pamatė kiek progresuoja Hunter automobiliai ir suprato, kad jie jau atsilieka. Dėl to nutarė nelaikyti Hilux proporcijų. Velniop viską, nes mums reikia rezultato. Juolab, kad jie neteko savo lyderio, – kalbėjo Fetengis.

– Aišku, Benedikto taikinys yra geriausias lietuvių rezultatas, top 10. Bet jeigu Vaidotas daugiau mažiau varys pilna jėga, tai Benas į šį reikalą ateina filosofiškai, važiuoti atsargiai. Ir laukti kas bus su tais, kurie važiuoja va bank. Šiaip tai bus labai įdomu stebėti. Nes tarp Lietuvos lyderių tai bus absoliučiai skirtingos taktikos T1 plius klasėje.“

Naujas laidos DaKaras epizodas:

Pasidalinti