Iki dugno sunkvežimį spaudę lietuviai laimėjo paskutinį Dakaro etapą 

O, Sportas!
Autorius O, Sportas! 3 min skaitymo trukmė
Constra Racing“ komanda. Martin Macik team nuotrauka

Paskutinis Dakaro ralio greičio ruožas „Constra Racing“ komandai tapo ėjimu „Va Bank“. Lietuviai nusprendė iš gendančio sunkvežimio išpausti maksimumą. Rizika nebetausoti technikos davė vaisių – ekipažas laimėjo Dakaro ralio epilogą ir taip vainikavo šių metų pasirodymą sunkiausiose pasaulyje ralio reido lenktynėse.

Lietuvių ekipažas „Constra Racing“ ištęsėjo dar per poilsio dieną duotą pažadą, kad per likusius greičio ruožus dar pabandys nustebinti geru rezultatu ir sieks iš sunkvežimio išspausti viską, kas likę.

Ir nors atrodė, kad dėl pasikartojančių ir naujų gedimų šį planą teks palaidoti, lietuviai paskutiniame Dakaro ralio greičio ruože surizikavo. Kaip sakė ekipažo vairuotojas Vaidotas Paškevičius, dar išvakarėse jis su komanda ėmė strateguoti, kaip būtų galima „Tatra“ priversti važiuoti nors kiek geriau. Galiausiai buvo priimtas rizikingas sprendimas, tačiau jis pasiteisino.

„Vakar grįžome su penkiais cilindrais. Kadangi nebeturėjome nė vieno naujo purkštuko, liepiau mechanikams paimti praėjusios dienos, kurį jie buvo išėmę. Dar sukeitėme purkštukus vietomis. Tuomet paprašiau įrašyti tą variklio valdymo programą, kurią naudojome per prologą. Sunkvežimis pradėjo pulsuoti, tačiau veikė visi šeši cilindrai. Mechanikai pasakė, kad su šia programa turėtų būti apie 600 arklio galių, bet neaišku, ar mes šitaip apskritai pasieksime finišą. 

Nusprendemė rizikuoti. Startavome ir iškart „gazas-dugnas“, jau nebetaupėme nieko. Buvau šlapias nuo vairo sukiojimo. Slavomiras irgi buvo šlapias nuo kelio knygos skaitymo, nes taškai buvo labai arti vienas kito, nebuvo galima atsipalaiduoti. Kai kur buvo ir greitų vietų, kur buvo galima važiuoti ir 140 km/val. greičiu, bet mašina pulsavo ir nenorėjo taip greit važiuoti. Tačiau spaudėme vistiek, šokinėjome per duobes ir darėme viską, kad galėtume parodyti geriausia, ką galime. Norėjome įrodyti sau ir kitiems, kad esame greiti ir kažko verti“, – sakė Vaidotas Paškevičius.

Finišavus paaiškėjo, kad lietuviai tapo 136 km ilgio paskutinio Dakaro greičio ruožo laimėtojais. Jie čia septyniomis sekundėmis pranoko antroje vietoje finišavusį olandą M. Van Den Brinką. Po tokia pakilia nata baigtų varžybų Vaidotas Paškevičius sakė, šių metų varžybos suteikė dar daugiau patirties ir žinių apie sunkiausių pasaulio lenktynių specifiką. Pilotas pridūrė, kad su partnerių pagalba ateityje būtų galima svarstyti ir apie startą naujesniu, patikimesniu ir technologiškai pažangesniu sunkvežimiu.

„Labai džiugu, kad šiandien nepadarėme nei vienos klaidos. Ir apskritai per šias varžybas klaidų turėjome labai nedaug ir tik smulkių. Tai reiškia, kad ekipažas veikia tinkamai. Visi esame laimingi, kad mes finiše ir dar su tokiu skambiu akordu pabaigoje. Dėkojame visiems savo partneriams, kurie kartu leidosi į šitą odisėją. Tikimės, kad kitais metais vėl suremsime pečius bendram tikslui ir pasirodysime geriau, skleisime gerą emociją ir didinsime susidomėjimą šiomis lenktynėmis bei mūsų komanda Lietuvoje“, – kalbėjo Paškevičius, pridūręs, kad už pagalbą startuojant Dakaro ralyje ekipa yra dėkinga partneriams „Constra“, „Otanki Mill“, „SV technika“, „Baltexim“, Kupiškio rajono savivaldybei, „Milavita“, „Stareka“, „Stiklų ekspertai“, UAB „Gitryta“, UAB „Trust pack“ ir nuolat palaikiusiems savo artimiesiems.

„Constra Racing“ komanda po finišo Saudo Arabijoje ilgai neužsibus. Jau po vidurnakčio ekipažo nariai sės į lėktuvą ir reisu per Stambulą keliaus į Lietuvos sostinę. Vilniaus oro uostą Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko trijulė pasieks pirmadienį, 11 val. 5 min. 

Pasidalinti